Marketing Pepper-48

Hoe je van jouw advocaten- en mediationkantoor een succesvolle(re) business maakt

Veel kantoren hebben moeite om de stap te maken naar een meer succesvolle(re) business. Jouw klanten nemen veel van jouw tijd in beslag en je weet niet goed wat je hiervoor moet doen of anders moet doen. Je weet wel dat marketing kan opleveren maar niet welke middelen jij nu kunt inzetten zodat het niet teveel van jouw tijd kost en bij jou past.

Met een beetje meer focus, planmatig werken aan jouw business en jouw inspanningen op een andere manier inzetten, kun je het verschil voor jouw business maken.

 

Hierbij mijn favoriete marketingtools die bij mijn klanten hebben geleid tot meer werk:

 

Werk aan jouw thought leadership

Jouw klanten weten dat jij gekwalificeerd bent om juridisch werk te doen. Maar zij willen weten of jij de geschikte persoon bent om hun specifieke zaak te behandelen. En zij willen weten hoe het is om met jou te werken. Hoe doe je dit? Stel jezelf tot doel om gedurende 3 maanden een LinkedIn artikel per maand te schrijven. Schrijf een artikel over hoe je jouw relatie met klanten aanpakt, een blog over de ontwikkelingen in jouw rechtsgebied en een blog over waarom je jurist bent geworden. Wissel af. Voeg jouw blogs ook doe aan jouw website. Of laat jouw expertise zien in video’s.

 

Vergroot jouw aanwezigheid op social media

Wanneer je nog niet heel veel doet op social media om te bouwen aan jouw business en merk, begin dan klein. Stel realistische haalbare doelen zodat je het volhoudt. Zorg bijvoorbeeld eerst voor een onderscheidend LinkedIn profiel. Kies dan een platform en plaats 1 maand lang 2 berichten per week. Je zult de beste resultaten zien wanneer je consequent berichten plaatst en echt tijd uittrekt om te zorgen dat je structureel zichtbaar bent.

 

Probeer één nieuw ding

Als je doet wat je altijd hebt gedaan, krijg je dezelfde resultaten. Dat is prima voor een tijdje maar gaat jouw bedrijf geen groei opleveren. Stel jezelf ten doel om in 2021 tenminste 1 nieuwe manier van netwerken uit te proberen. Een webinar, een virtueel vraaggesprek voor potentiële klanten, vrijwilligerswerk waardoor je aan nieuwe klanten voorgesteld kan worden. Kies van alle nieuwe dingen die je bedenkt en een die bij jouw budget en agenda past.

Denk naast nieuwe dingen ook eens aan zaken die je moet afbouwen of helemaal schrappen, vooral als dat de balans tussen werk en privé positief beïnvloedt.

Dorien Tendijck | business marketeer voor advocaten en mediators

Gratis webinar

Meer klanten en zichtbaarheid via LinkedIn

Wil jij weten hoe je meer klanten en zichtbaarheid kunt krijgen zonder dat het jou te veel tijd kost? Ik laat je zien in mijn webinar hoe je dat doet.