Een krachtige positionering voor advocaten & mediators

Dorien Tendijck | header positionering

Krachtig positioneren voor advocaten & mediators

Je bedrijf onderscheiden en echt concurrentievoordeel opbouwen

De meeste advocaten en mediators bieden vergelijkbare diensten aan en onderscheiden zich vaak enkel op basis van reputatie, kennis en ervaring. Dit zorgt ervoor dat veel positioneringen op elkaar lijken. Klanten vinden het hierdoor moeilijk firma's van elkaar te onderscheiden. Zonder echt onderscheidend vermogen, ontstaat discussie over prijs en dat is niet wat je wilt.

Wat biedt Marketing Pepper?

Ik maak van differentiatie een topprioriteit. Van strategie tot implementatie, samen bouwen we een positionering die bij jou past en een voorkeurspositie genereert.

Wat levert het op?

Ik creëer een onderscheidende positionering voor advocaten en mediators. Een succesvolle positionering moet twee dingen bereiken:

  1. Jou onderscheiden van jouw concurrenten.
  2. Jouw waarde verhogen in de ogen van potentiële klanten.

De positioneringsaanpak van Marketing Pepper zorgt voor een opvallende en onderscheidende positionering en branding, die precies bij jou past waardoor je opvalt tussen jouw concurrenten en blijft hangen in het hoofd van jouw prospect.

pepertje_wit

Krachtige business marketeer nodig?

Peter van Wijmen | referentie Marketing Pepper

“Dorien is als geen ander in staat om stapsgewijs, maar gedecideerd op jacht te gaan naar jouw focus. Door je te dwingen na te denken over wie je bent en wat je doet, waardoor je binnen no-time je klantenkring ‘ontdekt’ en in een stroomversnelling komt om je marketing op orde te krijgen. Dat alles gaat met een ongekende professionaliteit, transparantie en eerlijkheid. En uiteraard met een glimlach. Advocaten die nog twijfelen; begin eraan.”

 

Peter van Wijmen
Jurist & eigenaar Van Wijmen Legal

Hoe zorgt Marketing Pepper samen met jou voor een sterke positionering?

We ontwikkelen een scherpe, geloofwaardige en onderscheidende positionering in drie stappen. Met de uitkomst van deze drie stappen stellen we een onderscheidende positionering op die bij jou past, waardoor je opvalt.

Je ontvangt een krachtig positioneringsdocument waarin jouw positionering wordt weergegeven. Dit dient als basis voor de communicatie van jouw onderscheidend vermogen op je website, social media accounts en andere on- en offline uitingen.

Bepaal je identiteit

De identiteit van je organisatie vormt de basis voor een positionering. Daarom is het belangrijk om in beeld te krijgen:

  • Wat is je missie/visie?
  • Wat zijn jouw kernwaarden?
  • Waarin ben je authentiek?

Dit zetten we scherp neer.

Bepaal je ideale doelgroep

Als je een duidelijke doelgroep hebt:

  • Word je voor potentiële klanten aantrekkelijker omdat zij voelen dat jij er speciaal voor hen bent.
  • Wordt het duidelijker waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • Focus je meer op hen en houd je je niet bezig met iedereen waardoor je tijd en geld bespaart.

Bepaal je concurrentievoordeel

We onderzoeken samen het concurrentieveld van jouw bedrijf:

  • Waarin ben je gelijk aan je concurrentie?
  • Waarin wijk je af van jouw concurrentie?

Hiermee bepalen we jouw onderscheidend vermogen ten opzichte van de concurrentie.

Wil je weten hoe je jouw merk kunt onderscheiden en een echt concurrentievoordeel kunt opbouwen?
Boek een gratis kennismakingsgesprek, waarin ik graag de mogelijkheden met je bespreek!