Marketing Pepper in gesprek

Denk jij dat jouw juridische klant geen REVIEWS wil geven?

Wist je dat 40% van de aankomende klanten van een advocaat, ZOEKT NAAR een REVIEW over die advocaat?

Waarom zie ik dan nog zo weinig reviews op websites of internet? Omdat advocaten vaak denken dat klanten geen review willen geven. Maar geen reviews op jouw websites of internet is een gemiste kans om prospects ervan te overtuigen dat ze zaken met jou moeten doen. Want wat bestaande klanten over jou vertellen, wordt als betrouwbaarder ervaren dan wat je over jezelf zegt.

Wat kun je doen om aan GOEDE REVIEWS te komen?

Over de inhoudelijkheid van de zaak zullen klanten niets willen zeggen, maar dat wil jouw prospect ook helemaal niet van je weten en heb je dus helemaal niet nodig. Vraag jouw klant om een review die gaat over SUBJECTIEVE FACTOREN die jouw aankomende klant belangrijk vindt om van je te weten, zoals (bron: FindLaw’s 2017 U.S. Consumer Legal Needs):

  • Snelheid: 26%
  • Gevoel van vertrouwen: 29%
  • Gevoel van eerlijkheid: 24%
  • Gevoel van empathie: 22%

Ja, ik weet het, lastig voor inhoud gedreven advocaten maar stap even uit de inhoud en kruip in de huid van jouw klant. De meeste van jouw klanten willen bijvoorbeeld best vertellen dat je snel terugbelde, in niet-juridische taal met hen sprak, inlevend bent en snel schakelt. En dat is wat jouw prospect o.a. wil weten en wil kunnen vinden op jouw website/internet.

Dorien Tendijck | business marketeer voor advocaten en mediators

Gratis webinar

Meer klanten en zichtbaarheid via LinkedIn

Wil jij weten hoe je meer klanten en zichtbaarheid kunt krijgen zonder dat het jou te veel tijd kost? Ik laat je zien in mijn webinar hoe je dat doet.