Hoe je content creëert voor aandachtsspanne korter dan een goudvis

Hebben jouw website, nieuwsbrief en emails ook nog VEEL TEKST en WEINIG BEELDEN? Dit wordt nauwelijks tot niet meer gelezen, vertelde ik al eerder.

Het ontstaan van mobiele toestellen heeft ervoor gezorgd dat we overal aanwezig kunnen zijn in de moderne wereld. Tussen de sociale media, live streaming en het digitale nieuws, is het moeilijk om een moment van de dag voor te stellen wanneer we niet in de verleiding komen om te kijken naar een scherm terwijl we iets anders aan het doen zijn op hetzelfde moment.

Het moet geen verrassing zijn dat vanwege dit verschijnsel de gemiddelde menselijke aandachtsspanne is gedaald tot acht seconden – korter dan die van een goudvis.

Daarnaast is de helft van de pageviews minder dan een minuut qua lengte. Het is duidelijk dat mensen minder lezen dan voorheen en dat content moet worden aangepast aan deze realiteit.

Hoe creëer je content voor jouw website, nieuwbrief, blog, emails, die leidt tot meer clicks en shares maar meest belangrijk, MEER LEZERS?

• Schrijf kwalitatieve content: lijkt een no brainer maar gebeurt nog heel dikwijls niet (vraag jouw klant wat hij wil horen en baseer jouw content daarop – jouw doelgroep verder willen helpen)
• Investeer in thought leadership (schrijf een gastblog op website van andere organisatie, interview een ‘influential industry professional’)
• Creëer visuele content (lezers kijken langer naar images dan tekst en herinneren images beter)
• Publiceer op verschillende kanalen (website, blog, social media etc.)

Wanneer je nu experimenteert met diverse content uitingen, betaalt dat zich later terug!