Blog

De beste adviezen, how-to's en inzichten - allemaal om jou te helpen jouw juridische marketingvaardigheden naar een hoger niveau te tillen.

Jouw website is er niet om indruk te maken op andere advocaten kantoren

Gepost in

Jouw website is er niet om indruk te maken op andere advocaten kantoren Elk advocatenkantoor heeft een website nodig en die website moet werken. Met “moet werken” bedoel ik dat…

Lees verder

Het creëren van een strategisch marketingplan voor jouw kantoor

Gepost in

Het creëren van het strategisch marketingplan van jouw kantoor Het maken van een strategisch marketingplan kan lastig zijn, vooral als het nieuw voor je is. Maar een strategisch marketing is…

Lees verder

Hoe je als boutique kantoor social media kunt inzetten

Gepost in

Hoe je als boutique kantoor social media kunt inzetten Social media is meer dan een plaats om contact te leggen met vrienden of bekenden. Het is ook een krachtig marketinginstrument…

Lees verder

4 simpele marketingstrategieën voor advocaten en mediators

Gepost in

4 simpele marketingstrategieën voor advocaten en mediators Wanneer je een klein bedrijf hebt en vist in een grote vijver, moet je weten hoe je jouw kantoor kunt verkopen aan potentiële…

Lees verder

5 marketingmythes die je als advocatenkantoor moet doorbreken

Gepost in

5 marketingmythes die je als advocatenkantoor moet doorbreken Je hoort het keer op keer. Als je wilt werken aan zichtbaarheid en meer klanten, moet je aan marketing doen. En dat…

Lees verder

Jezelf als advocaat verkopen zonder te verkopen

Gepost in

Uit onderzoek van Findlaw blijkt dat juridische klanten moeite hebben om onderscheid te maken tussen advocatenkantoren die vergelijkbare diensten leveren. Wanneer klanten een juridische behoefte hebben, en vooral wanneer die…

Lees verder

Welke marketingtools moet je wanneer inzetten als advocaat

Gepost in

Welke marketingtools moet je wanneer inzetten als advocaat? In mijn samenwerking met advocaten merk ik dat ze meestal willen werken aan hun zichtbaarheid, bekender worden onder potentiele klanten. Zichtbaarheid levert…

Lees verder
Dorien op bank kijkend naar telefoon

Waarom je als advocaat een marketing content kalender nodig hebt

Gepost in

Waarom je als advocaat een marketing kalender nodig hebt? Marketingplannen voor advocatenkantoren – voor zover die er al zijn – worden vaak niet uitgevoerd. Prioriteiten verschuiven en tekort aan tijd.…

Lees verder

Personal branding: een roadmap voor meer zichtbaarheid en ideale klanten

Gepost in

Personal branding: een roadmap voor meer zichtbaarheid en ideale klanten Waarom hebben sommige advocaten in jouw vakgebied heel veel bekendheid? Deze experts zie je veel in de media, worden gevraagd…

Lees verder

De kunst van communiceren met klanten

Gepost in

De kunst van communiceren met klanten In een wereld die steeds digitaler wordt, is het een uitdaging om door de ruis van alle bedrijven die communiceren met klanten heen te…

Lees verder

Waarom jij het onderscheidend vermogen van jouw kantoor bent

Gepost in

Waarom jij het onderscheidend vermogen van jouw kantoor bent Een van de uitdagingen voor jouw kantoor is dat er waarschijnlijk veel advocaten zijn die ongeveer hetzelfde werk verrichten. En jij…

Lees verder

Kiezen om gekozen te worden

Gepost in

Kiezen om gekozen te worden Toen ik voor mezelf begon, wist ik als marketeer natuurlijk wel dat je moet kiezen om zelf gekozen te worden. Maar ik durfde niet. Te…

Lees verder

Hoe je van jouw advocaten- en mediationkantoor een succesvolle(re) business maakt

Gepost in

Hoe je van jouw advocaten- en mediationkantoor een succesvolle(re) business maakt Veel kantoren hebben moeite om de stap te maken naar een meer succesvolle(re) business. Jouw klanten nemen veel van…

Lees verder
Dorien Tendijck | header home

Waarom de meeste juristen zich niet goed onderscheiden, en hoe het wel moet

Gepost in

Waarom de meeste juristen zich niet goed onderscheiden, en hoe het wel moet Juristen en onderscheidend vermogen, nog niet heel vaak een sterke combinatie Als je geen sterk onderscheidend vermogen…

Lees verder
Content creeren Marketing Pepper

Wat maakt dat jouw online content goed is?

Gepost in

Wat maakt dat jouw online content goed is? Als advocaat/mediator ben je in staat om complexe juridische concepten snel te begrijpen. De gemiddelde juridische prospect echter, kan dit niet en…

Lees verder